Sunday 31 July 2016

11 Първото племе на евреите

Плячката от битката на Бадр бе разделена с Мохамед, като той прибира обичайните си двадесет процента. Това разбира се си остава основа за разделяне на плячката от джихада (духовният водач получава двадесет процента). Последователите на Мохамед започват да се придобиват и богатства и власт. Това прави религията му още по-привлекателна за пустинните арабите и те започват все повече да изпълват редиците на неговите последователи.

След битката при Бадр, Мохамед прави няколко въоръжени нападения срещу племена, свързани с меканците. След това той насочва вниманието си към едно от еврейските племена в Медина.


СЛУЧАЯТ С ЕВРЕИТЕ ОТ КАЙНУКА

I545 имаше три племена на евреите в Медина. Бану Кайнука бяха златари и живееха в крепост. Мохамед казва, че те са нарушили подписан договор, когато Мохамед идва в Медина. Как са го направили, това не е ясно.

I545 Мохамед събира евреите на тяхното пазарище и каза: „О, евреи, бъдете внимателни, че Аллах ще въздаде възмездие върху вас по начина, по който той е го направил с Курейшите. Станете мюсюлмани. Вие знаете, че аз съм пророк, който ви е изпратен. Ще откриете, че това е във вашите писания.“

I545 те отговориха: „О, Мохамед, ти като че ли мислиш, че ние сме твои хора. Не се заблуждавай. Може да си убил няколко търговеца от Курейшите, но ние сме военни мъже и истински мъже.“

I545 отговора на Корана:

03:12[О, Мухаммед] кажи на онези, които не повярват: „Ще бъдете поразени и насъбрани в Ада. И колко лоша постеля е той! Имаше за вас знамение в две дружини, които се срещнаха – една сражаваща се по пътя на Аллах, и друга – невярваща. И им се видяха на око двойно повече от тях. Аллах подкрепя със Своята помощ когото пожелае. В това има поука за прозорливите.

I546 малко по-късно, Мохамед обсадил еврейското племе Бану Кайнука в техните квартали. Нито един от другите две еврейски племена не се притекло в тяхна подкрепа. Накрая, евреите се предали и очаквали да бъдат заклани след залавянето им.

I546 арабски съюзник, свързан с тях чрез връзката на клиент, приближи Мохамед и каза: „О, Мохамед, милост към моите клиенти.“ Мохамед не му обърна внимание. Съюзникът повтори искането и Мохамед пак не му обърна внимание. Съюзникът грабна Мохамед за мантията и вбеси Мохамед, който каза, „Пусне ме!“ Съюзникът каза: „Не, трябва да постъпите добре с моите клиенти. Те са ме защитавали и сега ще ги убиете всичките? Боя се от тези промени.“




Отговорът от Корана:

05:57 О, вярващи, не взимайте за ближни онези от дарените с Писанието [евреите и християните] преди вас и от неверниците, които взеха вашата религия на присмех и шега! И бойте се от Аллах, ако сте вярващи! И когато зовете към молитва, те я взимат на присмех и шега. Това е, защото са хора, които не проумяват.


Коментар на автора:

Основното убеждение в исляма е, че Коранът е съвършеното слово на Аллах. Коранът инструктира мюсюлманите много ясно да не приемат немюсюлманите като техни приятели (б.п. в превода на английски думата е буквално „приятели“, докато в превода на проф. Теофанов е „ближни“). Те могат да се държат приятелски към кафирите, особено с цел да получат предимство за исляма. При все това степента, до която един мюсюлманин е истински приятел на кафир, е степента, в която той не е мюсюлманин.

Когато се опитвате да се мотивирате група от хора към извършване на насилие срещу друга група, важно е да се прекъсне връзката между тях. Всеки военен командир ще разбере тази концепция. По време на първата Коледа през ПСВ, английски и немски войници излезли от окопите и пели песни и споделяли цигари и храна. Впоследствие не се позволява това да се повтори. За да се мотивират хората към насилие е важно да се демонизира и обезчовечи опонента и Мохамед го е правил постоянно. Той никога не е говорил за човешките същества като цяло, а разделя света на мюсюлмани и кафири. Кафирите са описани като най-лошия вид създание и всяко действие срещу тях е оправдано.

Сирата продължава да описва как Мохамед насърчава последователите си да убият неговите враговете и критиците. Той допуска и дори ги насърчава да използват измама за постигане на  целите си. Често, те спечелват доверието на своите врагове само за да ги избият.


От Сира:

I554 Апостолът на Аллах каза: „Убийте всеки евреин, който попада в силата ви.“ Като чул това, Мухаййиса се нахвърли върху еврейски търговец, който е негов партньор и го уби. Брата на Мухаййиса не бил мюсюлманин и попитал как Мухаййиса може да убие човек, който е бил негов приятел и партньор в много сделки. Мюсюлманинът казал, че ако Мохамед го е помолил да убие брат си, той щял да го направи веднага. Брат му казал: „Искаш да кажеш, че ако Мохамед каже да отсечеш главата ми ще го направиш?“ „Да,“ бил отговорът. Най-големият брат след това казва: „Чрез Аллах, всяка религия, която ви води към това е прекрасна.“ И той реши там и тогава да стане мюсюлманин.

Изненадващо е това, на което са способни повечето хора. В експеримент след експеримент, психолози са установили, че когато една група смята някое поведение за приемливо, по-голямата част не ще се възпротиви срещу неща, които „цивилизованите“ хора биха сметнали за „нечовешки“. Колко японци ще се поколебаят преди да ядат месо от кит? Колко виетнамци мислят, че е погрешно да се убиват и изяждат кучета? В началото на деветдесетте години половин милион руандийци брутално са насечени до смърт с мачете от техни сънародници. През четиридесетте години над шест милиона евреи са били унищожени в Европа, най-вече от обикновени германци. По-близо до дома, по времето на моите баби, деца на пет или шест години са били изпращани да чистят комини и много от тях никога не се завръщат.

За един модерен западен ум тези неща са ужасяващи и въпреки това хора като нас са напълно способни да ги правят. Религиите имат особено силно влияние върху обществата. Когато хората вярват, че имат власт от божествен владетел, те са способни да потиснат нормалните човешки чувства на отвращение. Когато „всички останали също го правят“, дори и най-екстремното поведение става лесно да се оправдае.


Мохамед не е бил само един религиозен лидер. Почти всички актовете, които той извършва от този момент до смъртта си са с политически характер. Чрез джихада той става цар на цяла Арабия в рамките само на девет години. Политическите аспекти на исляма носят много прилики с политическите аспекти на комунизма и фашизма. Такива идеологии са много опасни. Малки, но фанатични групи, които наброяват малко повече от 5% от населението могат да се възползват от властта с опустошителни последици. След като те завземат властта често е невъзможно да бъдат премахнати без външна помощ. Комунизмът е продължил около 70 години, фашизма едва десет години, но ислямът продължава вече около 1400 години и днес е по-силен от всякога.

No comments:

Post a Comment